مشهد- مردم مشهد برای پنجمین سال تابستان امسال را هم بدون کوهستان پارک شادی آغاز خواهند کرد.

حسرت ۵ ساله شهروندان و زائران از کوهستان پارک مشهد/تفرجگاهی که خاطره شد

رضا طلبی: از سال ۹۱ تعدادی از دستگاه‌های کوهستان پارک شادی مشهد توسط اداره استاندارد پلمب شد و زنجیره پلمب دستگاه‌ها به علت نداشتن استاندارد ادامه یافت تا اینکه کل مجموعه کوهستان پارک پلمب شد و اکنون این مجموعه تفریحی که در اختیار بانک دی قرار دارد، حدود پنج سال است که به طور رسمی تعطیل شده است و شور و غوغای همشهریان و مسافران در این مجموعه به گوش نمی‌رسد.
حال این پرسش از سوی مردم و رسانه‌ها، مطرح است که چرا با وجود گذشت چند سال از تعطیلی این مجموعه تفریحی مهم، علت ادامه‌ دار بودن این تعطیلی همچنان مبهم است و هیچ سرنوشت مشخصی برای آن تعریف نشده است و دوباره بازگشایی نمی‌شود؟
یکی از شهروندان مشهدی می‌گوید: هرگاه به انتهای مسیر بلوار وکیل آباد می‌رسیدم، هیجان کوهستان پارک شادی باعث می‌شد کوه‌ها را دور بزنم و خود را به یکی از بلندترین نقاط مشهد برسانم تا کمبود شادی‌های خود را در این زندگی سنگی و ماشینی جبران کنم . اما اگر این روزها همان کوه‌ها را دور بزنید با تابلوی رنگ و رو رفته «تعطیل است» روبه‌رو می‌شوید، تابلویی که چند سالی است از جای خود تکان نخورده است .
محمد بهرامی در ادامه می‌افزاید: تا ابد که مسئولان نمی‌توانند این مکان را بسته نگه دارند و مردم را از خدمات آن بی‌بهره کنند، زیرا وجود چنین مکان‌هایی باعث می‌شود تفریحات و امکانات سالم در اختیار مردم قرار بگیرد .
یکی از فروشندگان منطقه کوهستان پارک نیز می‌گوید: از زمانی که کوهستان پارک تعطیل شده است، دیگر پرنده هم در اینجا پر نمی‌زند چه برسد به مشتری.
طالب رضایی در ادامه به قدس می‌گوید: مکانی که یک تفریحگاه سالم برای زائران و مجاوران شهر مشهد محسوب می‌شد واز طرفی آورده اقتصادی خوبی هم برای شهر مشهد در پی داشت، این روزها تمام استفاده‌های فرهنگی، تفریحی و اقتصادی ناشی از آن عقیم شده است و تنها باغبان‌ها و نیروهای خدماتی و تأسیساتی را به خود می‌بیند که در حال محکم کردن و آچار کشی پیچ و مهره‌ها هستند تا همین آهن‌های به‌هم وصل شده نیز از هم جدا نشوند.

کمبود مجموعه‌های تفریحی در مشهد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز می‌گوید: کلانشهر مشهد با وجود بیش از ۳ میلیون جمعیت ساکن و حدود ۲۷ میلیون زائر در سال، با کمبود مجموعه‌های تفریحی، بازی و سرگرمی در مقیاس شهری روبه رو است.
 دکتر رضا شیران خراسانی در ادامه به قدس می‌افزاید: خواسته ما این است که مجموعه کوهستان پارک شادی حالت تفرجی و گردشگری خود را از دست ندهد و علاوه بر این با توجه به فضای سبز موجود، کوهستان پارک شادی نیز نقش بسزایی در سرانه فضای سبز دارد و می‌تواند در کاهش آلودگی شهرمشهد نقش مؤثری داشته باشد.

بانک دی حاضر به واگذاری نیست

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و امور مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد نیز می‌گوید: کوهستان پارک شادی دارای ظرفیت و پتانسیل گسترده در حوزه فرهنگی و اقتصادی است و تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد که هر چه سریع‌تر به چرخه فعالیت‌های شهری برگردد.
محمدرضا مزجی در ادامه به قدس می‌افزاید: این مجموعه زیرنظر سازمان اقتصادی کوثر متعلق به بنیاد شهید بود که ۶ سال پیش از طرف بنیاد شهید به بانک دی منتقل گردید.
وی تصریح می‌کند: طی مذاکرات فراوان با مسئولان این بانک تلاش کردیم که مجموعه هرچه سریع‌تر دوباره راه اندازی شود و به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد، اما از طرفی به خاطر برخی فراز و فرودها در سطح مدیران عالی این بانک و اینکه مسئولان این بانک اعلام کردند که بانک مرکزی آن‌ها را از انجام هرگونه فعالیت غیر بانکی منع کرده است و قصد دارند آن را به سرمایه‌گذار مناسب واگذار کنند.
مزجی یاد آور می‌شود: به این بانک پیشنهاد دادیم که در قبال تهاتر با املاکی از شهرداری، این مجموعه را به شهرداری واگذار کنند اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده است، از طرفی با ارائه و معرفی ظرفیت‌های مختلف و متنوع این مجموعه به سرمایه داران، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی و اعلام کرده اند که حاضر هستنداین مجموعه را از مالک آن یعنی بانک دی خریداری کنند.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر زمینه فراهم است تا اقدامات لازم انجام شده و این مجموعه مجدد احیا شود، اظهار امیدواری می‌کند یکی از این راهکارها در مذاکرات با مدیریت جدید بانک دی به نتیجه برسد و ظرفیت‌های مختلف این مجموعه در مسیر توسعه و پیشرفت شهر مشهد استفاده گردد

مزجی تصریح می‌کند: مهم‌تر ازهمه فراهم شدن بستر شادی و تفریح از طریق این مجموعه برای مردم می‌باشد و از طرفی به ثمر رسیدن تمام این تلاش‌ها شاید منوط به آن باشد که مالک یا مالکان فعلی و آینده کوهستان پارک شادی مشهد گام‌های مؤثری را برای بازسازی و بازگشایی این مجموعه برداشته و کوهستان پارک را بار دیگر به شهر مشهد بازگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.